سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، امنای امّت من هستند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

استان قم را بهتر بشناسیم...

دشت ها:

 استان قم به طور کلی سرزمین نسبتاً هموار است و از دشت های پهناوری با ارتفاع متوسط کمتر از 1500 متر تشکیل شده است. مهم ترین دشت های استان عبارتنداز:

1 - دشت قم:

این دشت مهم ترین دشت استان قم محسوب می شود وتوسط رود قمرود و شعبه های آن مشروب می شود و از لحاظ کشاورزی وضعیت نیز دارای اهمیت است. رشد و توسعه شهر قم در این دشت صورت گرفته است.

2 – دشت سلفچگان و نیزار:

این دشت در جنوب غرب استان قرار دارد و رود قمرود از وسط آن عبور می کند. در شرق این دشت ارتفاعات اردهال و در غرب آن، کوه سخت حصار قرار دارد.

3 – دشت گازران (جعفریه):

 دشت گازران در شمال غرب استان واقع است و از لحاظ کشاورزی دارای اهمیت زیادی است.

4 – دشت کهک:

دشت کهک در جنوب استان قرار دارد و توسط رودهای مختلف مانند وشنوه، فردو، و در باغ مشروب می شود.

5 – دشت خلجستان:

این دشت در غرب استان واقع است و توسط رودهایی مانند دستجرد و وروارید مشروب می شود. ارتفاع این دشت برخلاف دشت های دیگر استان از 1500 متر بیش تر است.

6 – دشت مسیله:

 دشت مسیله ارتفاع کمی دارد و به طوری که پست ترین قسمت استان قم، سواحل دریاچه نمک است و ارتفاع آن از سطح دریا 795 متر است. رودهای متعددی که اغلب آن ها فصلی هستند، از این دشت عبور می کنند و وارد دریاچه فصلی نمک می شوند. قمرود، قره چای و رود مسیله از جمله این رودها هستند.




نویسندگان ::: سه شنبه 87/10/3::: ساعت 11:11 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 9


بازدید دیروز: 5


کل بازدید :17454
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
نویسندگان
سلام می کنم خدمت تمامی دوستان عزیز... به دستور استاد بزرگوارمان جناب آقای آقابابایی بر آن شدیم تا با کمک برخی از دوستان این وب را راه اندازی کنیم تا هم درباره استانمان بیشتر بدانیم و هم امید است با خواندن مطالب این وب شما ما را به ذهن و یاد خود بسپارید و هرگز ازیادمان نبریدمان. با تشکر: مهدی فولادوند- سید محمد کاظم کاظمی یزدی- و سید حسین قرشی
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<